11 september 2008

Woensdag 10 september (Tropic - Springdale)


Voordat ik het verslag van vandaag begin, moet ik eerst nog iets vertellen over gisterenavond. De deur van onze cabin was heel moeilijk open te krijgen we lieten de deur meestal heel iets open staan.
Nu ben ik niet de meest handige met dat soort zaken dus ik kreeg elke keer te horen dat ik de deur niet te ver dicht moest doen.
Afijn we gingen gisterenavond tegen 23u nog even naar buiten en, je raadt het al, de deur viel in het slot. Het mooiste was dar het niet door mij kwam maar door Jan. Natuurlijk lag de sleutel binnen op het nachtkastje.
Ik had al hele visioenen van een nacht buiten (het was ook nog eens hartstikke koud) maar gelukkig was er nog iemand op de receptie.
Zij heeft met de moedersleutel de deur van onze cabin weer opengemaakt zodat we toch nog lekker in ons bedje konden slapen.
Natuurlijk heeft Jan dit tig keer moeten horen.
Vanmorgen was het zó koud dat we binnen hebben gegeten. Vervolgens was het de auto inladen en op ons dooie gemakkie zijn we naar Springdale gereden. Dit is onze volgende stop voor maar liefst 3 nachten. Over de rit is niet veel te vertellen. Zo’n 90 mijl, is ca. 2 1/2u rijden en toen reden we via het oosten al Zion NP in.
Het motel waar we zitten is heel rustig en vredig. Er zijn maar 20 kamers die in blokken van 4 aan een mooi grasveld liggen. Op het grasveld staan picknicktafels en schommelbanken en alles wordt omringd door fantastische en hoge rotsen. Springdale zelf is een gezellig toegangsdorp voor Zion NP.
Wij gaan dit park de komende 2 dagen ontdekken.
Nadat we onze kamer een beetje hadden ingericht, zijn we eerst “gezellig”met z’n tweetjes naar de wasserette gegaan want we hadden inmiddels een grote berg smerige was. Heel handig hoor, zo’n wasserette vooral omdat het maar 30 minuten duurt voor je was klaar is.
Daarna moet het nog in de droger maar ook dat duurt niet zo lang.
Maar ja, ik had weer iets bijzonders. Allereerst had ik een zakdoekje in één van de zakken laten zitten dus alles zat onder de pluizen. Maar dat was nog niet het ergste. Er zat ook nog een lippenbalsemstick in een andere zak.
Nou, ik kan je zeggen dat de wasmachine warm was want de lippenbalsemstick was gesmolten en alle balsem zit nu in onze kleren in de vorm van vetvlekken. Lekker dan!
Ik hoop dat het er nog uit gaat en anders……is het jammer dan.
De was is in elk geval weer fris.
Daarna zijn we lekker uit eten geweest en we hebben ook nog boodschappen gedaan. Morgen gaan we op verkenning in Zion.
We gaan er naar toe met de shuttlebus. Je mag namelijk het park niet in met de auto. De bus stopt vóór ons motel en is nog gratis ook. Deze brengt je het park in, waar je moet overstappen in de Zion shuttlebus.
In het park kun je in en uitstappen waar je maar wilt en dat allemaal voor nop. Voor het milieu is dit een ideale oplossing. Ben benieuwd hoe dat werkt maar dat horen jullie morgen.

Geen opmerkingen: